10تا از بهترین سایت های تولید محتوای متنی با مطالب یونیک و عالی

سایت های تولید محتوای متنی یونیک

احتمالا شما هم اطلاعاتی درباره نقش مهم تولید محتوا یونیک و بدون کپی در سئو سایت بارها شنیده اید. ولی بهتر است بدانید هر محتوای قادر نیست سایت شما را سئو کند؛ بلکه اگر محتوا شما استاندارهای لازم و فاکتورهای کافی را نداشته باشد، می‌تواند حتی رتبه سایت شما را در گوگل بسیار پایین بیاورد. برای اینکه مخاطب بیشتری را برای سایت خود جذب کنید و رتبه گوگل‌تان را ارتقا دهید باید تولیدمحتوا را کاملا یونیک انجام بدهید. برای این منظور روش‌های بسیاری وجود دارد که ما در این مطلب می‌خواهیم 1۰ تا از بهترین سایت‌های تولید محتوای متنی با مطالب یونیک و عالی را به شما معرفی کنیم، بنابراین اگر برای کسب و کارتان نیاز به محتوا دارید، این مطلب را از دست ندهید.

مطلب مفید: معرفی آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران

تولید محتوای یونیک یعنی چه؟

در واقع  واژه «یونیک» در زبان فارسی  به معنای یکتا و بی‌همتا و بی‌مانند است. محتوای یونیک هم یعنی محتوایی که در هیچ وب‌سایت و شبکه اجتماعی دیگر مانند آن وجود ندارد. برای کلمه «محتوا» تعریف‌های متفاوتی میتواند وجود داشته باشد، ولی در حالت کلی می‌توان گفت: داده‌هایی که درباره یک موضوع خاص، اطلاعات مشخصی را به شما بدهد و یا به تولید یک مطلب که اطلاعاتی را در حوزه یک موضوع خاص بدهد، «تولیدمحتوا» می‌گوییم. در ادامه ابتدا درباره تولید محتوا بیشتر آشنا میشنویم و سپس بهترین سایت‌های تولید محتوای یونیک را معرفی می‌کنیم.

روش‌های متنوع تولید محتوای یونیک

در اکثر موارد برای تولید محتوای یونیک بیشتر از چندین منبع وجود ندارد که این موارد در حالت کلی عبارت اند از:

۱)دانش کلی ما نسبت به موضوع محتوا

اینکه ما نسبت به آن موضوع چقدر اطلاعات داریم و چه چیزهایی پیرامون آن محتوا می‌دانیم و آیا به اندازه‌ای دانش و اطلاعات ما در حدی است که شروع به نوشتن کنیم؟ از جمله منابع نوشتن یک محتوای یونیک همان دانش فعلی ما راجع به آن موضوع است.

برای مثال شما اگر قرار باشد در رابطه با نگهداری از یک گل که در رابطه با آن اطلاعات کافی دارید، برای آموزش به دیگران می‌توانید از اطلاعات و دانش شخصی بدون مراجعه به هیچ مرجعی استفاده کنید.

مطلب مرتبط: سایت‌های خرید و ثبت دامنه در ایران

موضوع محتوا

مطلب مفید:روش مدیریت زمان و برنامه ریزی

۲) مطالعه از کتاب‌ها و مجلات و دانش نامه‌ها

منبع دیگری که در تولید محتوای یونیک می‌تواند برای ما بسیار کمک کننده باشد مورد مطالعه کتاب‌ها و دانش نامه‌ها و مقاله‌های است. به عنوان مثال تصور کنید قرار است در مورد موضوع بیماری‌های ویروسی توضیحاتی بنویسید.در این راستا کتاب‌های بسیار خوب و علمی و معتبری در این زمینه ترجمه و تالیف شده‌اند که می‌توانند اطلاعات بسیار مفید و موثری را به شما ارائه دهند و شما میتوانید در تولید محتوای خود از آن بهره‌مند شوید و از آن ها به عنوان یک مرجع استفاده کنید.

۳) تولید محتوا از روی مطالب وب

این روش جز رایج‌ترین معمول روش‌هاب تیم‌های تولید محتوا برای تولید محتوای غیر کپی و یونیک است؛ آن‌ها در اغلب موارد ابتدا مطالب را در مورد موضوعی خاص مطالعه می‌کنند و سپس با اطلاعاتی که از آن دریافت کرده‌اند که شروع به نوشتن متنی با ادبیات مختص خود می‌کنند. توجه داشته باشید، این نوع از تولید محتوا اگر به درستی انجام شود کاملا با اصول سئو هم‌خوانی دارد و می‌تواند موجب رشد وب سایت و درگاه اینترنتی شما شود شود.

از دست ندهید:روش های درآمد زایی در خانه

تولید محتوا از روی مطالب وب

مطلب مفید: سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی

انواع روش های تولید محتوا متنی

در سایت‌های مختلف اینترنتی، محتوا بر اساس ارزش مطلبی که در آن قرار دارد برای گوگل مورد دسته‌بندی قرار می‌گیرد.

۱) محتوا کپی:

برخی از محتواها، کاملا تمام کلمات و جمله‌های آن از سایت‌های دیگر کپی شده‌اند و فقط در بعضی از کلمات محدود تفاوت‌های بسیار جزئی دارند. این دسته از محتوا، هیچ ارزشی برای گوگل نخواهند داشت و حتی رتبه شما را بسیار پایین می‌آورد. گوگل، یک موتور جستجوی بسیار هوشمند و دقیق است و تکراری بودن مطلب را به راحتی میتواند تشخیص می‌دهد و این باعث میشود که امتیاز سایت شما پایین بیاید.

(برای تولید محتوای بهتر به عکس های باکیفیت نیاز دارید، در مقاله بهترین سایت های دانلود عکس رایگان، لینک مستقیم سایت ها قرار داده شده است تا به راحتی تصاویر مورد نیاز خود را پیدا کنید.)

از دست ندهید:بهترین انیمیشن خارجی

محتوا کپی

۲) محتوا بازنویسی شده:

عده‌ای از محتوی نویس‌ها، مطالب سایت‌های مختلف را مجدد بازنویسی می‌کنند و تغییر میدهند. تفاوت این نوع محتوا با محتوا کپی در این است که نویسنده لحن و نوع نوشتار مخصوص خود را برای نوشتن مقاله استفاده کرده است. این متن از نظر گوگل کپی محسوب نمیشود، اما این امکان وجود دارد که گوگل یکی بودن مفاهیم دو مطلب را از هم تشخیص بدهد، که این نیز برای شما امتیاز منفی دارد. برای همین نویسنده باید در بازنویسی مطلب نهایت دقت خود را به کار ببرد.

از دست ندهید:9 راه برای افزایش بهره‌وری روزانه

اگر گوگل متوجه این موضوع نشود که محتوا‌ها یکسان هستند، مخاطب شما هنگام خواندن مطلب وقتی ببیند اطلاعات تکراری دریافت می‌کند و در جای دیگر این مطالب را مطالعه کرده است، اعتماد خود را نسبت به شما از دست میدهد و خیلی سریع سایت شما را ترک می‌کند.

البته به این نکته توجه کنید که شما می‌توانید از قوانین کپی رایتیگ استفاده کنید و مطالبی را که در سایت‌های معتبر وجود دارند بازنشر کنید، ولی بهترین گزینه برای نوشتن مقاله‌ای که هم از نظر گوگل معتبر باشد و هم از نظر مخاطبان کیفیت بالایی و آن‌ها را جذب کند، محتوا یونیک است.

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شدید اگر محتوا را خودتان نوشته باشید و هیچ‌یک از بخش‌های آن و جمله‌های آن کپی نباشد، محتوا شما یونیک بشمار می‌آید. محتوا یونیک محتوایی است که به طور اختصاصی برای سایت شما نوشته می‌شود. تمامی‌مطالب و مفاهیم، طرز بیان، نوع و لحن نوشتار و تیترهای این مقاله، کاملا برای شما منحصر شده است. این چنین محتوا از نظر گوگل، از ارزش بالایی برخوردار است و باعث می‌شود سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و در رتبه بالایی قرار گیرد.

مطلب مفید: دوره آموزش رایگان فارکس

هدف از تولید محتوای یونیک

مطالعه کنید: ویژگی افراد باهوش

هدف اصلی از تولید محتوای یونیک چیست؟

این مورد یکی از سوالات پرتکراری است که درباره تولید محتوامطرح میشود. در حقیقت افرادی که اقدام به کار تولید یک محتوای منحصر به فرد و یونیک می‌کنند، تنها هدفشان رفع نیازهای جامعه و همچنین کاربرانی است که در حوزه مشغول به کار هستند. به همین خاطر است که سعی میکنند که مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کنند و با توجه به آن سعی در تولید محتوای یونیک می‌کنند.

اما پاسخ مدیران وموسسان کسب و کارها به این سوال، ایجاد برند شخصی و منحصر به فرد، افزایش درآمد و همچنین افزایش سطح آگاهی مشتریان است. به همین خاطر مدیران کسب و کارها سعی در جذب مشتری آن هم توسط تولید یک محتوای منحصر به فرد و کاملاً یونیک دارند. بنابراین بهتر است قبل اینکه اقدام به تولید محتوا کنید باید اهداف خودتان را از تولید آن مشخص کنید و از خود بپرسید که چرا میخواهید به این بپردازید؟

اگر می‌خواهید در موتورهای جستجو پر قدرتی مانند گوگل رتبه‌ها وامتیاز‌های خوبی کسب کنید، پس باز هم نیاز دارید تا محتوا تولید کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. به هر حال گوگل نیز یه عنوان یک منبع پر درآمد همانند شما دوست دارد تا مخاطبان خود را راضی نگه دارد.

از دست ندهید: قانون پارتو چیست؟

پس هرگز این فکر به سرتان نزند که می‌توانید گوگل را با تولید محتواهای بی‌کیفیت و کپی دور بزنید و بدنبال آن در موتورهای جستجو رتبه‌های خوب کسب کنید. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تولید محتوا یک پروسه زمان بر و دراز مدت است. برای اینکه شما قادر شوید محتواهای با کیفیت بالا تولید کنید و آن را در مسیر رسیدن به اهداف کسب و کار خود پیش ببرید، نیاز به یک استراتژی کاربردی و برنامه ریزی دقیق دارید. شرکت‌ها و موسسات بسیار خوبی در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند که می‌توانند در این مسیر از آن‌ها کمک بگیرید.

بهترین سایت های تولید محتوای متنی

در ادامه به معرفی چند سایت برتر در این زمینه می‌پردازیم:

نوین- تولید محتوا

1-سایت نوین:

سایت نوین در حوزه بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا، یکی از بهترین سایت‌هایی است که فعالیت دارد. اما نکته قابل توجه این است که فقط خدمات بازاریابی را انجام نمی‌دهد. از جمله خدمات دیگر آن استراتژی و تولید محتواست. هم چنین این سایت پکیج‌هایی برای تولید محتوا در نظر گرفته است که می‌توانید بنا به نیاز خود هر کدام را انتخاب نمایید. محتواهای تولیدی این سایت، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

مطلب مهم: همه چیز در مورد استارلینک

خدمات نوین

این سایت جز سایت‌هایی است که دقت بسیارخوبی در تولید محتوا به خرج می‌دهد. البته توجه کتید که به دنبال محتوای ارزان قینت و به صرفه هستید، احتمالا این سایت گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود و مورد پسندتان نباشد. برخی از خدمات نوین در این حوزه عبارت است از:

  • تدوین استراتژی محتوا
  • تولید محتوای متنی
  • شخصی‌سازی تصاویر
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تضمین اصالت متن
  • تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

مطلب مفید:طرز نوشتن کاورلتر (Cover letter)

الوکانتنت

2-سایت الو کانتنت

الو اکانتنت یک سایت اختصاصی برای تولید محتوای الکترونیکی است که با تکیه بر سه اصل مهم کیفیت، تحویل محتوا در زمان دقیق تعیین شده و مقرون به صرفه بودن خدمات و هزینه مناسل، فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه تلاش می‌کند تا ضمن برقراری ارتباطی موثر میان تولیدکنندگان محتوا و همچنین سفارش دهندگان محتوا، خدماتی با ارزش و منحصربه فرد در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

مطلب مفید: بهترین سایت‌های آموزشی آنلاین

خدمات الو کانتنت:

 

مشتریان در الوکانتنت میتوانند با آزادی عمل کامل، خدمات مورد نظر خود از جمله تیزر ویدئویی، خدمات اینستاگرام، عکاسی محصول، موشن گرافی، اینفوگرافیک، پادکست و تولید محتوای متنی و… را انتخاب کرده و با توجه به نیاز و سلیقه خود آن‌ها را سفارش دهند. بخشبی از لیست خدمات این سایت، به شرح زیر است:

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی
  • تولید محتوای صوتی
  • تولید محتوای ویدیویی

مطالعه کنید: نکاتی برای طراحی پوستر

سایت لولسا

3-سایت لولسا

سایت لواسا معتبر و معروف خدمات مربوط به طراحی سایت، طراحی گرافیک و بازاریابی و برندینگ انجام می‌دهد. اما از جمله خدماتی که به صورت تخصصی ارائه می‌دهد، تولید محتوا برای وب سایت‌های مختلف است. شما به کمک این سایت می‌توانید محتواهای یونیک برای سایت خود تولید کنید. بهتر است پس از تولید هر محتوا، با ویراستار سئو آن را بررسی کرده تا از کیفیت محتوا جهت نتیجه گیری بهتر اطمینان حاصل کنند.

از دست ندهید: چگونه کاریزماتیک‌ تر باشیم؟

خدمات لولسا

  • طراحی سایت: سئو وب، انیمیشن و حالت کارتونی، طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی، کافه و طراحی انجمن گفتگو

  • خدمات گرافیک: تولید انیمیشن، طراحی مالتی مدیا، عکاسی، طراحی اینفوگرافیک، طراحی بروشور، طراحی پوستر، کاتالوگ، کارت ویزیت، بنر سایت، لوگو، تیزر و موشن گرافیک

  • بازاریابی دیجیتال: مشاوره، طراحی برند بوک، نگهداری به روزرسانی شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا شبکه اجتماعی

4-سایت رایتینا

این سایت در حوزه تولید محتوای متنی فعالیت می‌کند. رایتینا، در ابتدا کار خود را در حوزه آموزش تولید محتوا شروع کرد وتا مدت زیادی هیچ گونه سفارش تولید محتوایی را قبول نمی‌کرد و سفارشی نمیپذیرفت. فعلا خدماتی که این سایت ارائه می‌دهد، نه استراتژی محتوا است و نه نقشه راه محتوا، چراکه تمرکز اصلی خود را بر روی نوشتن محتوای ارزنده مخاطب پسند و گوگل پسند گذاشته است. و این عامل باعث شده جز ۱۰ سایت برتر قرار گیرد.

مطلب مفید: آزمون دولینگو چیست؟

رایتینا

5-سایت فرامحتوا

این سایت همانند یک آژانس تخصصی بازاریابی محتوا است که فعالیت خود را با تمرکز بر بخش تدوین استراتژی محتوا و تولید محتوا آغاز نموده است. هدف اصلی فرا محتوا این است که با ارائه خدمات تولید محتوای با کیفیت و استفاده از تجارب متفاوت انقلابی در این زمینه ایجاد کند.

از دست ندهید:روش های کسب درآمد دلاری

فرا محتوا

6-سایت رایا مارکتینگ

یک آژانس حرفه‌اب بازاریابی دیجیتال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت تقریبا خوبی دارد. تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری و هم چنین طراحی گرافیک خاص از جمله خدمات این مجموعه می‌باشد. رایا مارکتینگ با استخدام بیش از ۷۰۰۰ نویسنده سئو کار، ۱۱۰۰۰ تایپیست محتوا گذار، ۹۰۰۰ گرافیست و ۳۰۰۰ گوینده صدا، می‌تواند در کمترین زمان ممکن و در سریع‌ترین حالت، محتوایی با قیمت مناسب در اختیار شما بگذارد. اگر به دنبال یک سایت تولید محتوای ارزان و مقرون به صرفه می‌گردید، رایا مارکتینگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

مطلب مفید:برای تحصیل در خارج از کشور چه باید کرد؟

رایا مارکتینگ- محتوای متنی

7-سایت کارلنسر

یکی از بهترین پلتفرم‌های فریلنسنیگ و دورکاری در حوزه اینترنتی، جهت استخدام فریلنسرهای حرفه‌ای و کاربلد در ایران است. در این پلتفرم تعداد زیادی از بهترین فریلنسرهای متخصص تولید محتوا دور هم جمع شده‌اند که این فریلنسرها می‌توانند با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب، پروژه‌های تولید محتوای بسیار با ارزشی ارائه دهد.

کارلنسر-تولید محتوای متنی یونیک

8-سایت فارس محتوا

این سایت از آن دسته سایت‌هایی است که تمرکز اصلی آن بر روی تولید محتوای هدفمند و با کیفیت و بسیار مطلوب است. این شرکت، با داشتن نویسندگان و کپی رایترهای حرفه‌ای و کلربلد در حوزه‌های مختلف، می‌تواند به شما در تولید محتوای تخصصی برای کسب و کارتان بسیار کمک کننده باشد.

از دست ندهید: تکنیک های حل مسئله

فارس محتوا-تولید محتوی متنی

مطلب مفید:دلایل ایجاد اختلال سازگاری چیست؟

9-شرکت ویکی محتوا

به عنوان یک شرکت تخصصی تامین محتوا پس از درک کمبود موجود در فضای مجازی در زمینه محتوانویسی و باهدف بهینه‌سازی وبسایت‌های ایرانی وبا داشتن تجربه‌های ارزشمند چندین‌ساله فعالیت IT، در سال ۱۳۹۳ شروع به کار گردید. این تیم، با بررسی بازار هدف و رقبای موجود، بهترین راه رسیدن به موفقیت در فضای مجازی را به شما نشان می دهد.

10-کپی فای

یک مرجع بسیار قدرتمند برای تولید محتوا اسن که بیشتر خدمات آن در حوزه تولید محتوای بهینه و کار آمد برای وبسایت‌ها گوناگون است.

کپی فای-تولید محتوای متنی

سایر سایت‌های فعال در این زمینه عبارت‌اند از:

  • ۱۱-کارلنسر؛ یک پلتفرم فریلنسری که شما می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به سفارش محتوا نمایید.
  • ۱۲-رایا مارکتینگ؛ رایا مارکتینگ پلتفرمی تحت عنوان پذیرش سفارش محتوا است و شما می‌توانید محتوا را با توجه به نیازتان از این طریق سفارش دهید.
  • ۱۳-نویسش؛ نویسش فعالیتی مشابه با رایا مارکتینگ دارد.
  • 14-سایت گراف
  • 15-وبسایت متمم

مطالعه کنید: معرفی سایت برای خرید کتای کمک درسی

برای تولید محتوا موثر چه کاری انجام دهیم؟

همانطور که تا به این جای مطلب توضیح دادیم تولید محتوا در واقع کلید موفقیت یک کسب و کار در فضای دیجیتال است. درست از روزی که تصمیم بگیرید که کسب و کارتان را بزرگ‌تر کنید باید به فکر تولید محتوا پربار و با کیفیت باشید و قطعا این را در نظر داشته باشید که این پروسه تا حد نسبتا زیادی زمان بر خواهد بود، اما نتیجه دل‌انگیزی خواهد داشت.

از دست ندهید:شخصیت شناسی DISC چیست؟

تعداد بسیاری این پرسش برایشان ایجاد می‌شود که برای تولید محتوا موثر چه کنیم؟ قطعا برای این که محتوا اثرگذاری داشته باشیم باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیریم، چرا که شاید ما زمان و دانش کافی در این زمینه را ممکن است نداشته باشیم.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد تولید محتوا به خصوص محتوا متنی امری بسیار ساده است و آن را صرفا بازنویسی از روی منابع موجود می‌دانند، در صورتی که با توجه به الگوریتم گوگل و رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس سئو مطالب نهایی باید مطابق با علم سئو باشد. در واقع در این روند با ید اصول و قواعد مهمی در متن اعمال گردد تا موثر و مورد پسند موتورهای جستجو و همچنین مخاطبان باشد.

مطالعه کنید: سئو در یزد

کلام پایانی:

در این مطلب بهترین سایت‌های تولید محتوای متنی که شما می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوا یونیک استفاده کنید معرفی شد. در راستای محتوانویسی توجه داشته باشید که اگر محتوا یونیک نباشد و دارای متن‌های مشابه و کپی شده باشد، نه تنها برای پیش رفت کسب و کارتان نتیجه‌ای ندارد بلکه سبب از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه‌تان و آسیب رسیدن به رتبه سایتتان خواهد شد. بنابراین حتما در این زمینه توجه لازم را داشته باشید و سعی کنید از سایت و یا افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *